Dat meldt The New York Times.

De krant beschreef afgelopen zondag hoe een internetbrillenwinkel in Brooklyn
pochte uitstekend vindbaar te zijn in Google, omdat ze stelselmatig klanten
met klachten beledigde.

Vitaly Borker, de man die DecorMyEyes.com runt, beledigde onder verschillende
namen klanten die klachten hadden. Hij entameerde zo verhitte discussies
over z’n winkel, een klassiek geval van ‘rumour around the brand’. Anders
gezegd: het geeft niet hoe ze over je praten als ze maar over je praten.

Als ze je maar kennen
Volgens hem kan Google geen onderscheid maken tussen positieve en negatieve
referenties naar een naam, en dus scoorde zijn winkel heel hoog als je zocht
op begrippen als ‘brillenglazen’.

Maar Google heeft inmiddels teruggeslagen, meldt opnieuw The
New York Times.
In een blogpost
onder de titel ‘Slecht zijn voor je klant, is slecht voor je business’ zegt
Google dat het zijn algoritme voor zoeken heeft aangepast, zodat het kan
ontdekken of winkeliers hun klanten slechte ervaringen bezorgen.

Volgens de krant verschijnt de de brillenwinkel inderdaad nu niet meer
prominent in de zoekresultaten.

Borker, de uitbater van de brillenwinkel, moet overigens voor de rechter
verschijnen. Een ontevreden klant, die hij onder pseudoniem achtervolgde met
nare mailtjes en telefoontjes, stapte naar de politie.

Lees ook:

Cadeauhit in december: IPad of mini-laptop?


'Google betaalt miljarden voor Groupon'

Handelsoorlog Apple, Nokia en HTC om smartphone

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl